Pomoc

Przekładnia hydrauliczna jest wynalazkiem dość bezpiecznym i trudnym w naprawia. Ze względu  bezpieczeństwa użytkownika, nie każdą przekładnię poddajemy regeneracji, odrzucając z regeneracji  maglownicę z krzywymi lisrtwami lub korpusem, zbyt dużym luzem na zębach listwy i wałka, spawaną  czyklejoną. Pragnę Państwu przedstawić najczęstsze problemy występujące w układzie kierowniczym:

Brak oleju w zbiorniku

  • brak szczelności w pompienieszczelne przewody zasilające przekładnię lub pompę
  • cieknący zbiornik płynu wspomagania
  • nieszczelna przekładnia na listwie lub wałku

Pompa pracuje z hałasem:

  • zapowietrzony układ wspomagania
  • nieszczelność przekładni lub pompy

Luz na kole kierownicy:

  • zużyta i luźna kolumna kierownicza
  • zużyty krzyżak kolumny kierowniczej
  • luz międzyzębny na wałku i listwie przekładni
  • zużyty docisk listwy

Przekładnia sama wraca do położenia krańcowego:

  • uszkodzony dystrybutor oleju

Kierownica nie wraca do położenia do jazdy na wprost:

  • zuyżyte łożyska McPhersona
  • zła regulacja docisku listwy
  • krzyżak stawia opory

Opory przy szybkim poruszaniu kołem kierownicy:

  • Luźny pasek pompy
  • Zawór wydatny na pompie
  • zużyta nie wydatna pompa
  • powietrze w układzie wspomagania

Przekładnia skręca poprawnie tylko w jedną stronę:

  • uszkodzony dystrybutor przekładni
  • uszkodzony tłok przekładni na listwie
  • zawór ogranicznika skrętu działa nie poprawnie

Brak wspomagania przy skręcie w lewo i w prawo:

  • uszkodzony tłok na listwie przekładni kierowniczej
  • zużyta obudowa przekładni przy dystrybutorze
  • niewydatna pompa oleju
  • zawieszony lub zatkany zawór wydatny w pompie
  • powietrze w układzie wpomagania
  • brak oleju

 

Przekładnia hydrauliczna jest wynalazkiem dość bezpiecznym i trudnym w naprawia. Ze względu bezpieczeństwa użytkownika, nie każdą przekładnię poddajemy regeneracji, odrzucając z regeneracji maglownicę z krzywymi lisrtwami lub korpusem, zbyt dużym luzem na zębach listwy i wałka, spawaną czyklejoną.

Pragnę Państwu przedstawić najxczęstsze problemy występujące w układzie kierowniczym:

 

Brak oleju w zbiorniku

brak szczelności w pompienieszczelne przewody zasilające przekładnię lub pompę

cieknący zbiornik płynu wspomagania

nieszczelna przekładnia na listwie lub wałku

 

Pompa pracuje z hałasem:

zapowietrzony układ wspomagania

nieszczelność przekładni lub pompy

 

Luz na kole kierownicy:

zużyta li luźna kolumna kierownicza

zużyty krzyżak kolumny kierowniczej

luz międzyzębny na wałku i listwie przekładni

zużyty docisk listwy

 

Przekładnia sama wraca do położenia krańcowego:

uszkodzony dystrybutor oleju

 

Kierownica nie wraca do położenia do jazdy na wprost:

zuyżyte łożyska McPhersona

zła regulacja docisku listwy

krzyżak stawia opory

 

Opory przy szybkim poruszaniu kołem kierownicy:

Luźny pasek pompy

Zawór wydatny na pompie

zużyta nie wydatna pompa

powietrze w układzie wspomagania

 

Przekładnia skręca poprawnie tylko w jedną stronę:

uszkodzony dystrybutor przekładni

uszkodzony tłok przekładni na listwie

zawór ogranicznika skrętu działa nie poprawnie

 

Brak wspomagania przy skręcie w lewo i w prawo:

uszkodzony tłok na listwie przekładni kierowniczej

zużyta obudowa przekładni przy dystrybutorze

niewydatna pompa oleju

zawieszony lub zatkany zawór wydatny w pompie

powietrze w układzie wpomagania

brak oleju

Powrót