Przekładnia hydrauliczna jest wynalazkiem dość bezpiecznym i trudnym w naprawia. Ze względu bezpieczeństwa użytkownika, nie każdą przekładnię poddajemy regeneracji, odrzucając z regeneracji maglownicę z krzywymi lisrtwami lub korpusem, zbyt dużym luzem na zębach listwy i wałka, spawaną czyklejoną. Pragnę Państwu przedstawić najczęstsze problemy występujące w układzie kierowniczym:
Brak oleju w zbiorniku
- brak szczelności w pompienieszczelne przewody zasilające przekładnię lub pompę
- cieknący zbiornik płynu wspomagania
- nieszczelna przekładnia na listwie lub wałku
Pompa pracuje z hałasem:
- zapowietrzony układ wspomagania
- nieszczelność przekładni lub pompy
Luz na kole kierownicy:
- zużyta i luźna kolumna kierownicza
- zużyty krzyżak kolumny kierowniczej
- luz międzyzębny na wałku i listwie przekładni
- zużyty docisk listwy
Przekładnia sama wraca do położenia krańcowego:
- uszkodzony dystrybutor oleju
Kierownica nie wraca do położenia do jazdy na wprost:
- zuyżyte łożyska McPhersona
- zła regulacja docisku listwy
- krzyżak stawia opory
Opory przy szybkim poruszaniu kołem kierownicy:
- Luźny pasek pompy
- Zawór wydatny na pompie
- zużyta nie wydatna pompa
- powietrze w układzie wspomagania
Przekładnia skręca poprawnie tylko w jedną stronę:
- uszkodzony dystrybutor przekładni
- uszkodzony tłok przekładni na listwie
- zawór ogranicznika skrętu działa nie poprawnie
Brak wspomagania przy skręcie w lewo i w prawo:
- uszkodzony tłok na listwie przekładni kierowniczej
- zużyta obudowa przekładni przy dystrybutorze
- niewydatna pompa oleju
- zawieszony lub zatkany zawór wydatny w pompie
- powietrze w układzie wpomagania
- brak oleju
Przekładnia hydrauliczna jest wynalazkiem dość bezpiecznym i trudnym w naprawia. Ze względu bezpieczeństwa użytkownika, nie każdą przekładnię poddajemy regeneracji, odrzucając z regeneracji maglownicę z krzywymi lisrtwami lub korpusem, zbyt dużym luzem na zębach listwy i wałka, spawaną czyklejoną.
Pragnę Państwu przedstawić najxczęstsze problemy występujące w układzie kierowniczym:
Brak oleju w zbiorniku
brak szczelności w pompienieszczelne przewody zasilające przekładnię lub pompę
cieknący zbiornik płynu wspomagania
nieszczelna przekładnia na listwie lub wałku
Pompa pracuje z hałasem:
zapowietrzony układ wspomagania
nieszczelność przekładni lub pompy
Luz na kole kierownicy:
zużyta li luźna kolumna kierownicza
zużyty krzyżak kolumny kierowniczej
luz międzyzębny na wałku i listwie przekładni
zużyty docisk listwy
Przekładnia sama wraca do położenia krańcowego:
uszkodzony dystrybutor oleju
Kierownica nie wraca do położenia do jazdy na wprost:
zuyżyte łożyska McPhersona
zła regulacja docisku listwy
krzyżak stawia opory
Opory przy szybkim poruszaniu kołem kierownicy:
Luźny pasek pompy
Zawór wydatny na pompie
zużyta nie wydatna pompa
powietrze w układzie wspomagania
Przekładnia skręca poprawnie tylko w jedną stronę:
uszkodzony dystrybutor przekładni
uszkodzony tłok przekładni na listwie
zawór ogranicznika skrętu działa nie poprawnie
Brak wspomagania przy skręcie w lewo i w prawo:
uszkodzony tłok na listwie przekładni kierowniczej
zużyta obudowa przekładni przy dystrybutorze
niewydatna pompa oleju
zawieszony lub zatkany zawór wydatny w pompie
powietrze w układzie wpomagania
brak oleju
Powrót